Kismama-jóga

A kismama jóga menete

0. Köszöntés:

Az óra első néhány percében megbeszélem veled és a jelen lévő kismamákkal, hogyan érkeztek az aznapi órára. Mit fontos aznap elengedni, befogadni, mely terület ellazítására, nyújtására kell koncentrálnunk. A feloldódást és kapcsolódást a Mother Nature kártyák segítik.

1. Ráhangolódás:

Célja, hogy nem csak testben, hanem lélekben, mentálisan is megérkezzél, elcsendesüljél. Magad mögött hagyjad a hétköznapok félelmeit, gondjait. Az óra elején, röviden a babára is hangolódunk.

2. Bemelegítés:

Fontos átmozgatni az ízületeket, amik a várandósság alatt lazulnak és érzékennyé válnak mielőtt a gyakorlatokat elkezdjük.

3. Ászanák:

A gyakorlás során a várandósság alatt igénybe vett testrészeket erősítjük. Rendszeres gyakorlással csökkenthetjük és megszüntethetjük a várandósság alatt fellépő kellemetlenségeket. A gyakorlatok kimondottan a várandósság idejére szabottak, figyelembe veszik, hogy egy kismama milyen gyakorlatot, ászanát nem végezhet. A gyakorlatokat mindig a várandósság idejéhez illesztem. 

           - 2. trimeszterben lévő kismamáknak: dinamikusabb órát tartok, több gyakorlatsorozattal, erősítéssel: pl.: mellizom erősítés

           - 3. trimeszterben lévő kismamáknak: több a földközeli gyakorlat és 36. héttől vajódú pózokkal egészítjük ki az órát

4. Gátizomtorna:

Kulcsfontosságú izomcsoport edzése, mely biztosítja a gyorsabb és könnyebb tágulást a szülés alatt és segít a szülés utáni regenerációban is. Minden nőnek várandósság nélkül is javasolt a végzése. Szülés után, akár egy órával el lehet kezdeni a gyakorlását, kicsi intenzitásokkal.

5. Relaxáció - kismama relaxáció - jóga nidrá

Teljes ellazulást biztosít testileg, lelkileg és mentálisan, mely alatt a babával is kapcsolódhatsz. Segít az esetleges félelmek kezelésében és pozitív szemléletmód kialakításában. 

6. Légzőgyakorlat:

Segítenek a lazításban, feszültség oldásában és a tüdő teljes kihasználásában. A 36. hét után a légzőgyakorlatokra, légzéstechnikákra nagyobb hansúlyt fektetünk az órákon.

7. Elcsendesedés:

Az órát néhány percnyi elcsendesedés és az OM mantra zengetése zárja le. 



Kiknek ajánlom?

Kiknek nem ajánlom?

Minden, egészséges 14. hetet betöltött kismamának, aki szeretne nyugodt környezetben a várandósságra fókuszálni. Olyan kismamáknak, akik szeretnének női körben, alternatív megoldásokkal (légzőgyakorlatok, relaxáció, gátizomtorna) a szülésre készülni. Olyan nőknek, akik a szülésük után még nem vágynak intenzívebb mozgásra.

- akik szeretnének vajúdó pózokat és légzéseket tanulni

- szeretnének energikusabbá válni a várandósság alatt

- és csökkenteni a feszültséget

- akik nyugodtságra vágynak, a félelmeik elengedésére

- szeretnének építő tagja lenni egy női körnek és kapcsolódni az anyaságban

Akiknek orvosilag nem engedélyezett a mozgás.

Szülés után kérlek a kismama jógára baba nélkül érkezzél.


Mit ad számodra a kismama jógaóra?

Mire lesz szükséged?

- nyugodt pillanatokat az átalakuló félben lévő életedben

- támogató női kör tagja lehetsz: támagatást kaphatsz és adhatsz

- alap légzéstechnikákat, légzőgyakorlatokat, vajúdó légzéseket tanulhatsz

- erősíteni tudod testrészeidet, melyet igénybe vesz a várandósság

- a gátizomtorna elsajátítása, otthoni rendszeres gyakorlása hozzájárulhat a gátvédelemmel történő szüléshez

- a relaxáció alkalmával elengedheted félelmeid és kapcsolódhatsz a babával

- megismerkedhetsz az OM mantrával, melynek a babára is nyugtató hatása van

- laza és kényelmes ruházat (van öltözési lehetőség)

- csúszásmentes jógaszőnyeg

- víz

Online óra esetében: gmail fiók, internet, pokróc, párna