Hatha jóga alaptanfolyamok és gyakorló órák

Szeretnél elkezdeni jógázni? Szeretnéd, hogy az alapokat személyre szabottan, odafigyelve sajátísd el? 

Sokszor fáj a hátad, derekad vagy a nyakad? Rugalmas gerincet szeretnél? Szeretnéd a kritikusabb élethelyzeteket nyugodtabban megoldani? Szeretnéd elsajátítani a helyes relaxációt? Csupán vágysz egy kis énidőre? 

Szeretnéd, hogy az oktató motiváljon és kövesse fejlődésed? 


Normál alaptanfolyam

A jóga alaptanfolyam a kezdő jógázóknak tökéletes választás, de más rendszerekből érkező gyakorlott jógázóknak is új ismereteket tud nyújtani.

Az alaptanfolyam 16-18 éves kortól jelentkezhetsz.

A 8 alkalomból álló alaptanfolyam során elsajátíthatod:

- a 12 alaptesthelyzetet (ászanák) - (online tanfolyam esetén nem tanítok fejenállást)

- a légzőgyakorlatokat (pránájáma)

- a helyes relaxációt.

Arany Évek alaptanfolyam

Aranykorúak életkori sajátosságait figyelembe véve egy könnyített, módosított alaptanfolyam a gyakorlatokat tekintve.

A 8 alkalomból álló alaptanfolyam során elsajátíthatod:

- bemelegítő, nyújtó gyakorlatok és könnyített ászanák

- könnyített napüdvözlet sorozatok

- a légzőgyakorlatokat (pránájáma)

- a helyes relaxációt.

Az elméleti részek betekintést nyújtanak a jóga filozófiába, a jógi táplálkozásba, a pozitív gondolkodásba és meditációba. 

Időtartam: 8x120 perc

Személyes óra esetén: max 2 fő (1,5 méteres távolság betartása érdekében)


A tanfolyam a jóga 5 alapelve köré épül

Mire lesz szükséged?

1. a helyes testgyakorlás (alaptesthelyzetek, vagy ászanák)

2. a helyes légzés (különböző légzőgyakorlatok, azaz pránájámák)

3. a helyes relaxáció

4. helyes táplálkozás

5. pozitív gondolkodás és a meditáció

- laza ruha, zokni (van öltözési lehetőség)

- jógamatrac

Online óra esetében: gmail fiók, pokróc, párna


Gerinc védelme az elsődleges szempont

Napüdvözlet sorozat

A 3. órán megtanulod a napüdvözlet helyes kivitelezését. Megmutatom a lehetséges hibákat és többször gyakoroljuk. Innentől fogva, mindig része lesz ez a gyakorlat sorozat a tanfolyamnak és a gyakorló óráknak is. A napüdvözlet főként a kezdők számára javasolt, de gyakorlott jógázók is végzik napi szinten. Nagyon jól bemelegíti a gerincet és felpezsdíti a keringési rendszert. 

12 alaptesthelyzet - ászana

A 12 alap ászana sorrendjének eredetileg nem fizikai okai voltak. Az ászanák sorrendje követi a teremtés sorrendjét, ahogy a jóga tanítja. A teremtésnek van egy nagyon különleges sorrendje és ezt a sorrendet hivatott képviselni a hét fő csakra vagy energiaközpont. Ahogy egy embrió fejlődik egy meghatározott ütem szerint, úgy ehhez hasonlóan a teremtésben is van egy meghatározott sorrendje a fejlődésnek és ezt követve jön létre a hét fő csakra

Fizikai oka az ászanák sorrendjének: az egyik ászana előre hajlítja a gerincet, míg az utána lévő hátrafele hajlítja. Az egymást követő ászanák, segítik, ellensúlyozzák, kiegészítik az előtte végzett ászana hatásait. 

Az ászanák tanulásakor mindig megmutatom a helyes kivitelezést és megbeszéljük az ászana jótékony hatásait, valamint azt is, hogy mikor nem lehet végezni az adott ászanát.  

A csoportos órákon is személyre szabottan segítek az ászana kivitelezésében. Ha egészségügyi problémád nem engedi egy ászana végzését, akkor megbeszéljük az elternatív változatát. 


Kiknek ajánlom az alaptanfolyamokat?

Kiknek nem ajánlom?

Olyan tinikneknőknek és férfiaknak akik szeretnének tenni testi-lelki-mentális egészségükért, akik szeretnének mélyebben megismerkedni a jóga világával és az ászanákkal. 

- akik szeretnének tanulni a jóga 5 alapelvéről

- akik szeretnék erősíteni a légző izmaikat, tisztítani a légzőszervi rendszert
- szeretnének energikusabbá válni és csökkenteni a feszültséget
- akik szeretnék elsajátítani a helyes relaxációt és ezáltal pihentetőbb alvásra szert tenni
- akik szeretnék gerinckímélő gyakorlatokkal formába hozni a fizikai testüket
- akiket érdekel az egészséges táplálkozás
- akiket érdekel a pozitív gondolkodás, koncentráció és meditáció

- olyan egészségügyi problémával rendelkezőket, amellyel nem szabad ászanákat végezni (ez esetben javaslom a Légzés-Pillanatok online tanfolyamot)

- várandós nőknek: több ászanát és légzőgyakorlatot nem végezhet (javaslom a kismamajógát) 


Mit ad számodra az alaptanfolyam?

- megismerkedhetsz a jógafilozófiával, a jóga 5 alapelvén keresztül

- megtanulod helyesen kivitelezni az ászanákat, gyakorlatokat, melyeket otthon is gyakorolhatsz és megtanulod jótékony hatásait

- az Arany Évek alaptanfolyam figyelembe veszi az időskor sajátosságait: a hangsúly a lazításon, nyújtáson és egyensúlygyakorlatokon van

- megtanulod a helyes légzéstechnikákat és a légzőgyakorlatok segítségével erősítheted és tisztíthatod légzőrendszered

- a relaxáció elsajátításával és gyakorlásával pihentető alvást kaphatsz

- tested és gerinced rugalmasabb lesz

- csökkentheted nyak- hát és derékfájdalmadat

- nyújthatod a merev izmokat

- koncentrációs gyakorlatokat tanulsz meg

- kapcsolódj saját magaddal


Hatha jóga gyakorló órák

Az alaptanfolyam elvégzése után jelentkezhetsz gyakorló órákra. A gyakorló órák 120 vagy 90 perces hosszúságúak. 

120 perces Gyakorló óra menete

1. Bevezető relaxáció

2. Szemgyakorlatok, nyakgyakorlatok

3. Légzőgyakorlatok

4. Napüdvözlet

5. Ászanák

6. Befejező relaxáció

90 perces Gyakorló óra menete

1. Bevezető relaxáció

2. Légzőgyakorlatok

3. Napüdvözlet

4. Ászanák

5. Rövidebb befejező relaxáció